Hajóproject 1. rész (Trimaran)

Még mindig tartozom az új szerzemény című bejegyzéssel, de mivel az eredetileg egy másik hajóról szólt volna, amit közben lecseréltük egy nagyobbra, egy 8 méteres vitorlás trimaránra, így ez a poszt most valójában az új szerzemény 2.0. :)
A hajó hazajuttatása igen kalandosra sikerült, ez a bejegyzés erről fog szólni. Hajónapló Whateverék módra. :)

Szóval a hajót Taurangában vettük, ami Aucklandhez kicsit sincs közel. Főleg nem vízi úton, úgyhogy egy kis szervezést igényelt, már csak azért is, mert sem én, sem férj még soha nem vitorláztunk. Január másodikán hosszú hétvége révén  lementünk Taurangába. A terv az volt, hogy a Zuram és a főnöke, aki 20 éve vitorlázik, felhozzák a hajót, én meg visszavezetem a kocsit Aucklandbe. Eszerint jártunk el, én szépen haza is értem, a fiúk pedig hajóztak hazafelé. Legalábbis én ebben a hitben voltam, amíg férj fel nem hívott, hogy nagyon nem jó irányba fúj a szél, nem haladtak semennyit csak cikkcakk-oznak és inkább visszafordulnak. Úgyhogy kocsiba be, irány vissza Taurangába értük. Este 11re haza is értünk, a hajó pedig továbbra is tőlünk többszáz kilométerre nyaralt.
Értelemszerűen az eredeti terv fuccsba dőlt, kénytelenek voltunk újat kitalálni. Ez persze nagyon egyszerűnek tűnik, de több tényezőnek is teljesülnie kell. Az időpontnak hétvégére kéne esni, mindezt úgy hogy déli szelünk legyen, ami majd x  táv megtétele után északira vált. Na, ezzel az erővel akár lottót is vehetnénk. Mivel férj nem igazán használta el tavaly az éves szabadságát, gondoltuk, akkor itt az ideje. Jan 16tól két hetünk van, hogy hazahozzuk a hajót, ezúttal főnök nélkül, csak mi ketten.


Jan. 15. Péntek
Összepakoltam minden cuccot, ami kellhet az útra, majd felszedtem embert a munkahelyén és elindultunk Taurangába. Útközben megálltunk a benzinkúton feltölteni a gázolajos kannákat, ezt betöltöttük a hajóba.Bedugtuk az akkumulátorokat töltőre, megcsináltunk egy-két apróságot, hogy reggel ezekkel már ne legyen gond, megnéztünk egy filmet a laptopon, majd elmentünk aludni.

Jan 16. Szombat
Ébresztő reggel 6.30kor. Férj által akkumulátorok csekkolása, hogy feltöltődtek-e, vitorlák és kötélzet ellenőrzése,  én addig elmentem a benzinkútra feltölteni a gázolajos kannákat, hogy legyen nálunk tartalék és vettem egy aksi jump start kábelt (bika kábel). Feltöltöttük a víztartályt és a wc-t. Vettem extra lámpaizzókat a hajós boltban, addig férj kiszerelte a kocsiból az aksit. Egyrészt hogy legyen nálunk még egy, tartalékba, a meglévő kettő mellé, másrészt így talán nehezebben lopják el az autót a parkolóból.
9.30 indulás. Szép lassan kicsurogtunk a marinából, és elindultunk északra. Az előrejelzés szerinti déli szél kicsit sem volt jelen.
Estére már igen nagy hullámok voltak, úgyhogy kikötöttünk Whangamata-ban. Szörfösöknek erősen ajánlott, eszméletlen hullámok vannak. Vitorlák elcsomagolva, vacsora-tea,  majd alvás.

Jan 17. Vasárnap
6.20kor ébresztő, készülődés, fél nyolckor indulás.
A szél ismét nem volt a legjobb, de azért egész jól haladtunk. Kora estére elértünk Great Mercury Islandsre. Ez a hely valami hihetetlen, delfinek versenyeztek velünk huncutul az öbölig, ahol kikötöttünk. Most itt ülök a dekken, férj már a negyedik halat fogta ki az előbb, gyönyörű a táj, akármerre nézek (valami privát sziget félének néz ki, eszméletlen házakkal, igazi luxus üdülőhely), idilli csend (Próbáltam sms-t küldeni immának és pappának, de egy gramm térerő sincs, gondolom a nyaralók felhőtlen kényelmét szolgálandó), madárcsicsergés, friss levegő.
A Zuram befejezte a horgászatot, úgyhogy most vacsora, keksz, tea, aztan alvás. Holnapi terv: Port Jackson. 

No comments: