A fűtés

2008. 09. 11. - írta scarpetta
Kategóriák: NZ vegyes

Pár hónappal ezelőtt az egyik új zélandos fórumon téma volt, ki hogyan is fűt télen errefelé. Volt pár rémisztő sztori miszerint a villanyszámlánk majd az egekbe rúg stb, kicsit féltem is, de gondoltam majd meglátjuk.
A héten megjött az utolsó téli villanyszámlánk, leellenőriztem hogy stimmel-e az óraállás, merthogy nekem úgy tűnt, nem igazán szokták leolvasni. Szóval, a számlán és órán található számok megegyeztek, úgyhogy bátran mondhatom a téli legdrágább áramszámlánk 199 NZD volt.
Leirom mi mit tettünk, hátha segitséget nyújt majd az idekészülődőknek jövő télre. A hálószobában egy elektromos olajradiátorunk van, amit lefekvés előtt egy fél órával szoktam bekapcsolni, finom meleget is csinál. A nappaliba vettem a Trademe-n egy gázpalackkal működő melegitőt, azt este 5-6 óra körül szoktuk bekapcsolni, és kb éjfélig megy. Egy gázpalack igy elég volt nekünk 1 hónapig. A másik szobában szintén egy olajradiátor van, azt rendszerint bekapcsoltam, ahogy hazaértem, és ment éjfélig, hajnal 1ig. A fürdőben pedig egy hősugárzót használtunk, fürdés előtt bekapcsoltam, simán be is melegitett, hogy ne fagyjak jéggé, mikor kilépek a forróviz alól. :)

Ezen kivül (hogy a többi áramfogyasztóról is szó essék) van 2 számitógép amik mennek szinte egész nap, a szolárium heti 2-3szor, plazma tv naponta órákig, hűtő, fagyasztó, mosógép, száritógép, villanytűzhely. Összegezve: igencsak meglepődtem, hogy ilyen olcsón megúsztuk, emlékszem hogy Au-ban simán kifizettük ugyanezt az összeget egy 1 szobás lakásra, ami még jobban is volt szigetelve mint a mostani házunk. Szóval, ügyesek voltunk, remélem jövő télen is sikerülni fog. :)

No comments: