Gasztro - Fantás süti

2008. 09. 19. - írta scarpetta
Kategóriák: Gasztro

A minap nézegettem (Don)Juditék  fotóalbumát, és a képek között felfedeztem egy sütit, amit kb 10 éve ettem először (egy munkatársam hozta kóstolónak), és sajnos azóta nem futottam bele sehol, a receptjét meg anno nem kértem el. Na de tanulva a korábbi ballépésből, megzargattam Juditot skype-on (hiába na, a technika csodákra képes), hogy küldje el nekem a receptet de rögtön. :)

Pár napig halogattam egyéb ügyek miatt, de tegnap délután úgy éreztem, eljött az én időm. Elmentem megvenni az alapanyagokat (persze csak miután újzélandiasitottam magamnak), és este nekiláttam, hogy mire férj hazaér, kész legyen. Itt jegyzem meg, hagyni kell érni a hűtőben, nekem tegnap speciel nem izlett, de mára egész jó lett. (Mondjuk sanszosan ez is csak a hülye maximalizmusom, mert Andrásnak izlett már este is)

Leirom az eredeti receptet (ahogy én megkaptam), és utána leirom, hogy én hogy csináltam meg, igy hozzám hasonló mániákusok vagy külföldre szakadt hazánkfiai is elkészithetik.

Fantás süti

Tészta: 6 tojás sárgáját 5 evőkanál cukorral kikeverünk, adunk hozzá 4 evőkanál finom lisztet, 2 evőkanál kakaóport, 1 csomag sütőport és 1 dl étolajat. A 6 tojás fehérjét habbá verjük 1 evőkanál cukorral, majd a sárgájával összedolgozzuk. Kivajazott és kilisztezett tepsibe tesszük, és készre sütjük. (kb. 180 - 200 fokon 20 - 25 perc)

Krém: 250 g RAMA-t és 250 g porcukrot összedolgozunk, majd hozzáadunk 250 g áttört túrót, vaníliás cukrot és reszelt citromhéjat.

Máz: 7 dl Fanta üditőbe 2 csomag vaníliás pudingot keverünk, felfőzzük. Ha lehűlt, simára keverjük.   A kihűlt tésztára egyenletesen rákenjük a krémet, majd a krémre a mázt.  
És akkor a változtatások, amiket eszközöltem: a sütőpor-liszt helyett simán self raising flour-t használtam. A krém az egy vicces dolog. A vaj valami eszement sok benne, már ránézésre is, úgyhogy én 200 g-ot használtam (még így is sok), és dupla adag, tehát 500 g ricotta-t a túró helyett. A porcukorból csak 180 g -ot tettem. Mivel megfeledkeztem róla, hogy az itteni vajat csak sütve szabad használni, kénytelen voltam nemcsak a citrom héját, de a levét is belenyomni a krémbe. Mivel még így sem perfekt, már kitaláltam, hogy mit változtatok rajta legközelebb: A vaj helyett maradok a Flora margarinnál, ricotta helyett (ami nekem még mindig picit sósabb, mint kéne) pedig cream cheese lesz benne.

A máz: főzős pudingpor hiján én csak egy csomag vaniliás krémport kevertem a Fantába, majd felforraltam tettem bele egy kis zselatint, aztán ráöntöttem a krémre (amit előtte rákentem a piskótára), és becsűrtem a hűtőbe dermedni.

No comments: