Vicces

2008. 07. 17. - írta scarpetta
Kategóriák: NZ vegyes

Hogy kicsit ellensúlyozzam a tegnapi bejegyzés hangulatát, gondoltam megosztom veletek is, hogy min nevettem könnyesre magam tegnap.
Találtam egy fórumot a neten, azon belül is egy topikot, ami a Beszélgetések egy Új Zélandival címet viselte. Ahhoz már hozzászoktam, hogy szegény amcsikból mindenki viccet csinál, vagy hogy butáknak nevezik őket, de azért ez a pár NZ mondat sem semmi. Na nézzük:
"1. Amerikának nincsenek tengerpartjai (bícs)
2. Az összes amcsi olyan magas épületekben lakik, mint a Jóbarátokban is, és ezért melegebbek az otthonaik télen.
3.A meleg otthonok télen egészségtelenek
4.Új Zélandon nincsenek érzelmileg zaklatott gyerekek, ez csak amolyan amerikai dolog.
5.Az egyetlen oka annak, amiért az amerikaiak udvariasan vezetnek, mert mind félnek, hogy különben lelövik őket.
6. Amerikában nincsenek birkák."
----------------------------------------------------------------------------
"A lányom kiwi (NZ) anyósának van egy olyan idegesítő szokása, hogy jópofaságból próbálja összehasonlítani az életet Usa-ban és Új Zélandon. Aminek lenne is értelme, ha néha valami komolyabb horderejű kérdéseket is feltenne, úgymint politika, oktatás, stb. De ő ehelyett a régi elcsépelt témákat feszegeti: -Mesélj valamit az Amerikai kocsikról. -Nos, van 4 kerekük, üzemanyaggal mennek és a kormány az ellenkező oldalon van. Nincs mit mondani róla igazából.
(Itt jegyezném meg, hogy anyós bátyja 5 évet élt az Államokban, amcsi felesége van, és ez a sógornő ekkor már több tíz éve Új Zélandon élt, tehát a válaszokat drága anyósunk igazán tudhatta volna)
A legutóbb lejátszódott beszélgetés viszont sokkolt. Lányom és Új zélandi vőlegénye megérkeznek anyósékhoz vacsorára. Lányom kezében egy méretes bagett-tel (amiért egy különlegességeket árusító boltot kellett találni Wellingtonban)
Anyós (miután szemrevételezte a bagettet): -Mi is ez?
Lányom- Ez bagett (francia kenyér).
Anyós: ---
Lányom: - Kenyér.
Anyós: Igen (Yis), és vajat tesztek rá?
Anyós fia: Oh, az isten szerelmére anya, persze hogy tesznek rá vajat. Ez K-E-NY-É-R.
Anyós: Jó, de nem kéne velem így beszélned, tudod hogy nekem nem megszokottak az ilyen külföldi ételek.
(Lányomnak és vőlegényének itt elakadt a szava, elmélkedtek hogy vajh miféle hasadás történhetett a tér-idő kontinuumban, amitől a kenyér egyenlő lett a külföldi étellel)
Anyós (miután ujjaival megpiszkálgatta a kenyeret)- Szóval, mesélj nekem az amerikai kenyerekről."
---------------------------------------------------------------------
"Kevin és én mindketten önkéntes véradók voltunk Angliában annak ellenére hogy féltem a tűktől. De ez mindegy is, szóval Te yuki-ban (NZ) sétálva olvastam, hogy egy mobil véradó állomást állítanak fel a helyi városházán. Gondolván, hogy némi izgalmat vinnék az életembe, besétáltam felajánlani a véremet.
A legnagyobb megdöbbenésemre a pasi (talpig St Johns egyenruhában) közölte velem: Ők nem fogadnak el vért Egyesült Királyság beli emberkékről, ...mert...ööö, ők lehet hogy szarvat növesztenek.
Nos, itt van, megkaptuk. Az én A Rh D pozitív vérem a vénámban marad, mert a kiwik azt gondolják, hogy az angolok kerge marha kórban szenvednek. :)"
-----------------------------------------------------------------------------
" A munkahelyi teaszobában történt az eset múlt évben Hálaadás körül (november), az egyik kollégám (kiwi) megkérdezte tőlem, hogy nekünk amerikaiaknak mit is jelent a Hálaadás. Nagyobb családi ünnep, mint mondjuk a karácsony? Szóval megpróbáltam körülírni neki, hogy ez egy olyan szünidő, amikor mindenki igyekszik hazajutni a családjához, és hogy ez a legtelítettebb időszak a légiforgalomban is (ezt onnan tudtam, hogy előző munkahelyem egy légitársaságnál volt, és ez elhangzott egy mítingen). Elsütöttem egy régi szlogent, miszerint ez az idősak, amikor a legtöbb amerikai a levegőben van.
Mire a kollégám megjegyezte:Há, akkor a terroristák is erre gondoltak valószínűleg.
Én: -Pardon?
Kolléga: -Tudod, a szeptember 11 merénylettel.
Én (hosszu szünet után): -Az nem hálaadáskor volt. Hálaadás novemberben van.
Kolléga (felháborodottan): -Akkor mikor volt szeptember 11?
Én (miután államat felszedtem a földről): -Egész pontosan szeptemberben volt, 11-én.
Kolléga: -Hm, én azt hittem novemberben volt. Biztos vagy benne, hogy nem?"
-------------------------------------------------------------------------

Nekem az anyósos és ez az utolsó volt a kedvencem. Ez utóbbi azért is vicces, mert nem számokkal hangzott el a dátum, hanem konkrétan kimondva, hogy szeptember. Viszont a szituációról eszembe jutott egy khm, kicsit gonosz kérdés: az Új Zélandiak, Ausztrálok (és úgy általában a népek világon, ahol az amcsikhoz képest fordítva szerepel a dátum) azt gondolják, hogy a wtc dolog Novemberben történt? (9/11/2001- itt ugye nem szeptembert jelent kicsit sem) :)))

No comments: